Recenze elektronické čtečky Prestigio Nobile PER3474B

Elektronická čtečka knih Prestigio Nobile 3474B je hybridní zařízení na pomezí klasické ebook čtečky a malého tabletu. Ani v jedné z těchto kategorií zdaleka nepatří ke špičce. Vyniká však svou cenou.

To nejdůležitější, co nás na zařízeních tohoto typu zajímá nejdříve, je displej. Elektronická čtečka Prestigio 3474B je postavená na displeji o úhlopříčce 7 palců. Rozlišení displej nabízí v dnešní době základní hodnoty 800 na 480 px, nicméně pro účely tohoto zařízení je naprosto dostačující. Zobrazovací technologie displeje je TFT. Nejde o dotykový displej a pochopitelně se nejedná ani o displej na bázi elektronického inkoustu e-ink. Tím jsou v podstatě dány a určeny vlastnosti celého zařízení.

Od svítícího TFT displeje nemůžete očekávat čtenářský zážitek té kvality, jako nabízí e-ink displej na zařízeních typu Amazon Kindle  Paperwhite nebo Kobo Glo. Zařízení Prestigio Nobile 3474B se tak hodí spíše na čtení a prohlížení časopisů, elektronických magazínů a různých barevných brožur a manuálů než pro čtení regulérních elektronických knih. I když samozřejmě zvládá všechny běžné formáty elektronických knih včetně EPUB, MOBI, PDB, FB2 nebo TXT.

Na druhé straně TFT displej umožňuje snazší čtení PDF souborů a třeba také bezproblémové přehrávání videí. Čímž se použití ebook čtečky Prestigio Nobile 3474B stává oproti klasickým e-ink čtečkách univerzálnějším. Otázkou ovšem zůstává, zda tato univerzálnost není příliš vysokou daní za polovičatost řešení co se týká čtení ebooků. Vzhledem k ceně zařízení se domnívám, že nikoli.

Prestigio Nobile 3474B lze koupit za cenu pod 1300 Kč. Je to tedy zhruba o 500 Kč méně než nejlevnější tablet, který běží na OS Android. Prestigio 3474B ale nelze tak jednoduše srovnávat s opravdovými dotykovými tablety s operačním systémem, který přeci jen nabízí mnohem více než zařízení bez rozšířeného mobilního operačního systému, jež se nutně musí potýkat s nedostatkem aplikací. (Operační systém čtečky Prestigio 3474B je podobně jako Android také postaven na Linuxu, reálně pro něj však nebudou existovat žádné rozšiřující aplikace třetích stran.) A o srovnání výkonu čtečky Prestigio Nobile 3474B a nejlevnějších Android tabletů se nemá cenu ani příliš rozepisovat; Prestigio Nobile 3474B je na tom dost hůře, ale na druhé straně dobře stačí na to, na co byla toto tableto-čtečka primárně určena.

Závěr této malé recenze: Pokud tedy hledáte univerzální zařízení pro občasné čtení elektronických knih nebo prohlížení PDF souborů a zároveň nemáte v plánu do tohoto zařízení investovat příliš velkou částku a spíše hledáte to nejlevnější na trhu a zároveň oceníte, že si vaše děti při jízdě v autě mohou na tomto zařízen přehrát film nebo z něj poslouchat mp3 hudbu, bude pro vás čtečka elektronických knih Prestigio Nobile 3474B určitě dobrou koupi. Pokud by jste však ocenili také možnost prohlížet internet nebo vás láká hraní her, budete se muset porozhlédnout po něčem jiném a budete si muset připravit o pár korun více.

Klady:

cena
dostatečný výkon pro čtení ebooků